Pokud máte na marketing vlohy, je to práce snů. Zábavná a dobře placená. A v online marketingu a správě PPC kampaní navíc jde dělat z pohodlí domova. Ve 14 dnech vám to dokážeme!

Marketing jde studovat na prezenčních kurzech několik týdnů, nebo na VŠ několik let.

Chceme ukázat, že nemusíte nikam chodit, můžete studovat svým tempem a z pohodlí domova.

Připravili jsme pro vás 3 intenzivní měsíce, během kterých se naučíte vše potřebné pro orientaci v tomto oboru. Kromě teorie budete plnit i praktické úkoly. Tempo, kterým budete studovat, je jenom na vás. Kurz jde projít za 3 měsíce, ale můžete se mu věnovat i celý rok, přístup do něho je doživotní.

Jakmile projdete kurzem a složíte úspěšně závěrečnou zkoušku, rovnou vás pošleme na pracovní pohovor.

A protože opravdu chceme, abyste uspěli, tak součástí kurzu je i část, kde se věnujeme přípravě na pracovní pohovor a jak na pohovoru zvýšit šanci na úspěch.

Proč je marketing skvělý

Doktor, právník nebo vědec musí roky chodit do školy a studovat, nejde to urychlit ani přeskočit. Marketing se můžeš naučit i bez školy, pokud jsi chytrý a máš vlohy pro humanitní obory.

Nezáleží na věku, pohlaví, kondici. Jde jenom o to něco umět a mít výsledky.

Nemusíš být zaměstnanec, můžeš být i freelancer a mít absolutní svobodu.

Když přidáš i jazyky, můžeš to stejné dělat za násobně víc peněz i v zahraničí, v Anglii nebo USA.

První měsíc - marketing jako obor 

1. lekce - Marketing a 7P - 19:58 min.

Základní informace o struktuře našeho kurzu a pak už přímo do základů marketingu. Co je to produkt, cena, místo, reklama, balení, cílení, lidé. Jak se vyvíjel marketing jako obor a proč je všude kolem nás.

2. lekce - Jak se měří marketing - 17:05 min.

Základní logika skrytá za marketingem. Utrácíme peníze, děláme reklamní kampaně, ale jak poznáme, kdy fungují, kdy fungují lépe a kdy hůře, jak spočítáme, kolik co stálo a co se vyplatilo. Základní pojmy pro měření marketingu a základní

3. lekce - Praktické pojmy - 18:15 min.

Abychom se vyznali ve světě marketingu, musíme znát základní pojmy. Zákazník, rozpočet, útrata, zisk, ROI, lifetimevalue a další. Vysvětlíme si je na konkrétních příkladech.

4. lekce - Druhy marketingu - 15:45 min.

Historicky se dělení marketingu hodně měnilo. Z jednoduchého modelu nadlinky a podlinky se vše nástupem onlinu začalo komplikovat. Jak dnes vypadá plošně šířená reklama a co je to ten direct marketing? Eventy a PR?

5. lekce - Mediaplán - 14:48 min

Pokud chceme realizovat reklamní kampaň nebo nakupovat média, musíme se naučit jednu speciální disciplínu a tou je mediaplánování a stavba mediaplánu. V tomto díle si ukážeme, jak se staví mediaplány pro televizní, rádiové nebo třeba online kampaně, ukážeme si proces objednávky u mediálních domů i využití sezónních koeficientů při nakupování reklam.

6. lekce - Budgeting - 17:28 min.

Bez rozpočtů a kalkulací nejde projektově pracovat s marketingovými kampaněmi. Ukážeme si, jak se čas, specifikace a cena projevují při plánování marketingových kampaní. Ukážeme si proces výběrových řízení nebo základní šablony pro dlouhodobé budgety marketingových manažerů. Vysvětlíme si i pojem vícenákladů.

7. lekce - Prezentace - 10:35 min.

Proč je v životě markeťáka tak důležitá tvorba prezentací? Prezentujeme klientovi, šéfovi, prezentujeme divákům na konferencích. Prezentujeme plány, výsledky. Ukážeme si i formát PechaKucha nebo nástroj Prezi.

8. lekce - Celoplošená média v ČR - 18:58 min.

Dnešní díl je zásadní pro orientaci na trhu médií v Česku. Televizní stanice, rádia, noviny nebo časopisy. V každém oboru jsou největší hráči a specifika nákupu reklamy. Ukážeme si, kdo v Česku patří mezi velké hráče a u koho se nakupuje nejvíc reklamy.

9. lekce - Kolik stojí reklama - 21:18 min.

Naprosto praktická věc, chceme nakupovat reklamu, musíme se orientovat v cenotvorbě a běžných cenách. Kolik stojí malá a kolik velká kampaň na Nově, kolik na Evropě 2 a kolik v Blesku? Kdy se mi vyplatí zde nakupovat? A kolik stojí výroba reklamních spotů nebo inzerátů?

10. lekce - Marketingové cíle - 22:30 min.

Co je vlastně naším úkolem při práce markeťáka? Zasáhnout lidi, zvyšovat povědomí o značce, konkrétní akce, aktivace lidí nebo navyšování tržního podílu. Všechny tyto cíle je důležité správně nastavit a pak umět měřit. Ukážeme si konkrétní cíle skutečných kampaní a skutečné cesty, jak je měřit.

11. lekce - Briefy a zadání - 18:35 min.

Běžná věc při zadávání úkolů a kampaní v marketingu jsou briefy. Ukážeme si jak vypadají v češtině i cizím jazyce, jak k nim přistupovat nebo jak je tvořit, pokud jsme sami jejich zadavatelem.

12. lekce - Skutečné rozpočty - 20:52 min.

Už víme, jak se vybírají, měří a nakupují média. Co všechno jsou ale zdánlivě skryté náklady při realizaci kampaní? Ukážeme si skutečné náklady na kampaně v televize, rádiu nebo tisku - od zadání kreativy, přes natáčení spotů až po mediaprostor. A porovnáme si to i s onlinem.

13. lekce - Marketingový výzkum - 16:50 min.

Často opomíjené ale velmi komplexní téma, marketingový výzkum. Jaké jsou metody sběru dat? Která se kdy hodí použít? Kolik to stojí peněz a jak se jdá ověřit kvalita výzkumu? Proč vycházejí předvolební výzkumy tak rozdílně? A jak výzkum používají zkušení markeťáci?

14. lekce - Kde se bere kreativa - 13:18 min.

Markeťák může být studna nápadů, ale nemusí. V tomto díle si ukážeme, jak to udělat, abychom vše nemuseli vymýšlet sami. Seznámíme se i s pojmy jako tonalita nebo jazyk reklamy a s rolí copywriterů.

15. lekce - Práce s grafikou - 14:53 min

Nedílnou součástí tvorby marketingových materiálů je práce s grafikou. I když pro nás budou pracovat grafici nebo grafická studia, je dobrá znát základní pravidla. Kdy volit kolik textu, jak má být velký, práce s barvami. Kde brát fotky, kdy fotit kdy je nakupovat a za kolik.

16. lekce - Případová studie: Piškoty - 19:05 min.

Podíváme se na skutečné zadání a jeho realizaci, budeme na trh uvádět novou značku piškotů. Jak se stanovují cíle, kolik to stojí peněz, kolik času, jak vybíráme mediamix a jak plánujeme vyhodnocovat. .

17. lekce - Event marketing - 20:04 min.

I když je to částečně samostatná disciplína, velmi často ji budeme potřebovat. Minimálně budeme tyto služby někde nakupovat a proto je dobré vědět, co všechno tvoří rozpočet eventu, kdy se eventy využívají a jak dlouho trvá takový event naplánovat.

18. lekce - PR - 15:25 min.

Jak budovat vztah s médii? PR články označené i neoznačené, soutěže nebo skandály. Kdy využívat mediální partnerství a co obnáší? Jak taková partneství získat a jak ho správně využít?

19. lekce - POS a merč - 13:48 min.

Jak postupovat, chceme-li dobrou propagaci v místě prodeje? Jak vypadají POS materiály a přednostní vystavení? Jak využít pro marketing merč a jak na něm dokonce vydělávat?

20. lekce - Případová studie: Svetry - 09:12 min.

Další konkrétní příklad marketingové kampaně, tentokrát i s návazností na výrobní náklady samotného zboží. Ukážeme si skutečný příklad uvedení nové značky na český trh, budeme prodávat svetry a budeme počítat, jak díky marketingu maximalizovat zisk.

Druhý měsíc - online marketing

21. lekce - Případová studie: Svetry II. - 14:47 min.

Pokračování naší případové studie, navážeme na plánování skutečnou realizací. Termíny, náklady, zisky z kampaně a propojení se světem online marketingu.

22. lekce - Historie online marketingu - 12:34 min.

Jak se vyvíjel online marketing v Česku i ve světě? Kdy doběhl Google Seznam, kdy Facebook Líbímseti a jak se posunoval počet aktivních uživatelů na internetu a způsob jejich konzumace obsahu v posledních 10 letech.

23. lekce - Jak se měří online - 12:30 min.

Svět online marketingu má trošku jiné metriky než třeba televize. Věci jdou měřit v reálném čase a přesněji, kliká se, nakupuje, měří se konverzní trasy. Ukážeme si opět sadu základních pojmů a kdy se používají.

24. lekce - Netmonitor - 14:21 min.

Český internet má jenom jeden auditovaný a všeobecně uznávaný nástroj pro práci s návštěvností. Ukážeme si, jak se v něm vyznat, jak ho používat při výběru kam naplánujeme naši online kampaň a ukážeme si i, proč jiné nástroje nejde poměřovat stejnými jednotkami.

25. lekce - AB test - 12:36 min

Jednoduchý princip, na kterém ale stojí obrovské kampaně. Pokud chceme dělat lepší a lepší kampaně, chceme být lepší než konkurence, musíme testovat a vylepšovat. Princip AB testování je jednoduchý, ale přináší obrovské úspory a zisky.

26. lekce - Škálování - 14:08 min.

Speciální disciplína, pokud budeme chtít dělat větší a lepší kampaně, je scaling. Jak utrácet co nejvíc peněz, ale zároveň vydělávat víc a víc? Jak poznat, kdy už utrácíme moc a jak kdy ještě jde přidat? Kombinace matematiky a marketingu v praxi.

27. lekce - SEO - 14:14 min.

Jak webovou stránku mít v organickém vyhledávání co nejvýše? Co to vůbec to organické vyhledávání je? Jaká pravidla je potřeba dodržovat a jak dlouho trvá, než se projeví SEO?

28. lekce - PPC Aukce - 13:55 min.

Základním principem pro nákup impresí a kliků je využívání aukcí. Jak tyto aukce fungují, kdy se nám vyplatí vyšší cena za nákup a kdy nižší? Jak optimalizovat online kampaně na maximální výkon?

29. lekce - Copywriting - 16:03 min.

Pokud chceme mít úspěšné online reklamy, musíme je správně textovat. Správná volba jazyku, originality, relevantní publikum, ale i schopnost vyjádřit se v omezeném počtu znaků, odlišení od konkurence a práce s restrikcemi reklamních systémů. Proto všechno je copywriting v onlinu klíčový.

30. lekce - Google Analytics - 15:14 min.

Díky možnosti sledovat v reálném čase chování návštěvníků webů můžeme online kampaně efektivně měnit a optimalizovat i za chodu. Jak k tomu využít nástroje Google a kdy na ně slepě nespoléhat?

31. lekce - Google Adwords I.- 14:27 min.

Základní pochopení tohoto nástroj pro správu reklam na Google, Youtube nebo partnerských webech. Jak vytvoříme reklamu a jak pracovat s hledaností klíčových slov?

32. lekce - Google Adwords II. - 13:57 min.

Tvoříme vlastní reklamy, textové, s obrázky nebo s videem. Jak správně zvolit cenu a jak optimalizovat kampaně v čase tak, aby co nejvíc vydělávaly?

33. lekce - Remarketing - 12:47 min.

Jedna ze základních technik online marketingu je opakované cílení reklamy na uživatele, které už jsme v minulosti našli. Jak funguje remarketing a proč nejde remarketing dělat bez klasického akvizičního marketingu?

34. lekce - Atribuční model - 13:14 min.

Abychom mohli zodpovědně a správně vyhodnocovat více reklamních aktivit v jednu chvíli, musíme rozumět principu atribuce a atribučním modelů. First click, last click, vlastní přepočty, to vše nám pomůže, abychom poznali, zda se nám víc vyplatí reklama na Google, Seznamu nebo třeba Facebooku.

35. lekce - Sklik - 15:30 min

Jak funguje reklamní platforma na Seznamu? Jaké jsou základní reklamní formáty, jaké jsou rozdíly oproti plánování kampaní na Google?

36. lekce - UTM - 15:31 min.

Velmi jednoduchý ale účinný způsob, jak si značkovat reklamy. Díky UTM kódům můžeme porovnávat, která reklama nám vydělává víc a proč, můžeme vybírat ty, které sice mohou generovat hodně kliků, ale málo prodávat.

37. lekce - Efektivita v GA - 13:28 min.

Podíváme se na skutečné reklamní účty v Google Analytics a budeme se učit vyhodnocovat, která reklama a který reklamní kanál nám vydělává a jak to zlepšit.

38. lekce - Lifetime value - 12:51 min.

Kolik nám vydělá získání nového zákazníka? Proč je důležité počítat zisk nejen z prvního nákupu, ale i z dalších? Jak správně počítat marketing pro akvizici a pro retenci?

39. lekce - Email marketing - 17:33 min.

Při posílání emailů jde aplikovat stejná pravidla jako jinde. UTM, AB testování, automatizace. Ukážeme si základní pravidla pro optimalizaci emailového marketingu, ale i nástroje Mailchimp a SmartEmailing.

40. lekce - Případová studie: Hotel Brno - 8:43 min.

Ukážeme si naprosto konkrétní zadání, chceme vyprodat hotelové pokoje v Brně a potřebujeme vymyslet vše, od rozpočtu přes mediáplán až po způsob vyhodnocování kampaně.

Třetí měsíc - sociální média

41. lekce - Případová studie: Hotel Brno II.- 15:34 min.

Dořešíme naši modelovou situaci. Kolik nás bude stát focení, tvorba webu, kde všude budeme utrácet a jak to pak vyhodnotíme? Kolik díky nám hotel vydělá?

42. lekce - Proč sociální sítě - 11:50 min.

Jak to začalo u Spolužáků, kdy vyrostl Facebook, kam ho posouvá Instagram? Kdy využít Youtube? Proč je dobré umět spravovat reklamy na sociálních sítích a kolik nám za to zaplatí?

43. lekce - Data o Facebooku - 15:31 min.

Jak se vyvíjel Facebook posledních 10 let ve světě a u nás? Kdo ho dnes používá, jak často a z jakých zařízení? Jak je to ve srovnávní s televizními stanicemi a Youtube?

44. lekce - Druhy obsahu na FB - 15:07 min

Jaké druhy obsahu na Facebooku používat pro reklamu, kdy a proč? Jaký obsah se na Facebooku šíří nejlevněji a proč se na něho musíme zaměřit?

45. lekce - Fanoušci na Facebooku - 12:16 min.

Jak získat nové Fanoušky na Facebooku? Kolik to stojí peněz? Jak se pozná relevantní a špatný fanoušek? Jak funguje Engagement a vyhodnocování organických a placených dosahů na Facebook stránkách?

46. lekce - Tvorba obsahu na FB - 18:04 min.

Aby náš obsah na Facebooku dával smysl, musíme ho tvořit správně. Jak vybírat druhy příspěvků, jak často je přidávat, kolikrát použít fotky a videa vs. odkazy, kde brát relevantní obsah lepší než konkurence.

47. lekce - Poutavé FB posty - 17:35 min.

Podíváme se na konkrétní příspěvky na českém Facebooku a vysvětlíme si základní principy, jak dělat poutavé posty. Jaké volit barvy, fotky, jazyk. Jak dělat titulky, jak pracovat s emojis, jak propagovat články a jak prodávat zboží.

48. lekce - Publika na FB - 16:15 min.

Speciální kapitolou při tvorbě reklam na Facebooku je správná práce s publikem. Jak cílit na muže, ženy, matky, mladé, staré, jak cílit podle zájmů, jak cílit na lidi co známe a další triky.

49. lekce - Tvoříme FB ads - 15:56 min.

Krok za krokem si vytvoříme naše první Facebookové reklamy. Jak upravit, kde budou vidět, počítače vs. mobily, newsfeed vs. pravý sloupec, Facebook vs. Instagram.

50. lekce - Jak na obrázky na FB - 13:56 min.

Kdy použijeme fotky na výšku a kdy na šířku? Kdy je sami malujeme a fotíme a jak využít bezplatných fotobank? Jak se odlišit od konkurence a jak díky správným obrázkům mít levnější reklamy?

51. lekce - Měříme výsledky ve FB - 12:49min.

Jak porovnávat cenu za shlédnutí a kliky? Linkboxy vs. obrázky vs. videa? Proč nám ukazuje něco jiného Facebook a Google Analytics? A jak správně vyhodnotit skutečný přínos FB reklam a nastavit atribuci?

52. lekce - Pokročilý Ads manažer - 13:29 min.

Jak spravovat publika? Kde najdeme faktury a jak se nám strhávají peníze z účtu? Kde se nastavují publika pro remarketing?

53. lekce - Jak účtovat FB - 13:40 min.

Kolik peněz a podle jakého klíče si máme účtovat za správu FB reklam? Rozdíl mezi účtováním fixem a feečkem, hodinové sazby a success fee model.

54. lekce - Prodávám svetry na FB - 12:45 min.

Vrátíme se k skutečnému příkladu prodeje svetrů v Česku a ukážeme si konkrétní nastavení reklam, které prodaly svetry za miliony korun. Skutečné reklamy a proč fungují lépe než konkurence.

55. lekce - Velké rozpočty na FB - 13:46 min.

Jak to udělat, pokud chceme na Facebooku spravovat velké rozpočty? Podíváme se na skutečný reklamní účet, na kterém bylo proinzerováno několik milionů korun, a vysvětlíme si principy opravdu rozsáhlých kampaní v praxi.

56. lekce - Dynamické reklamy na FB - 12:35 min.

Velmi technické téma, ale důležité. Automatizace reklam na Facebooku dle katalogu produktů našeho eshopu. Jak to udělat, abychom nemuseli ručně tvořit tisíce reklam.

57. lekce - Prodáváme nevěstám na FB - 10:50 min.

Další praktická lekce, ukážeme si skutečnou reklamní kampaň, která prodávala několik let dárky budoucím nevěstám, a ukážeme si na ní kombinace chytrého cílení na publika.

58. lekce - Plošné cílení na FB - 15:06 min.

Jak vypadají reklamy na Facebooku, které oslovují miliony lidí? Skutečné reklamy, které prodaly úvěry za stovky milionů korun, a proč patří mezi 5 procent nejlepších v Česku.

59. lekce - Reklama na IG - 13:03 min.

Jaké druhy reklam se používají na Instagramu? Jak využít swapování ve stories, kdy pracovat s příspěvky ve Feedu a jak se daří Facebooku integrovat do sebe Instagram?

60. lekce - Jak začít na FB vydělávat - 13:07 min.

Co dělat, když už něco umíme? Kde najít první klienty, jak dostat práci? Proč je důležité mít dobré reference a jak začít a za kolik peněz?

Bonusový materiál 

Jak na CV

Jak na CV, zkušenosti. Vlastní rozvoj

Jak uspět u pohovoru

Sebeprezentace a o kolik si říct peněz

Marketingový kurz = 60 online lekcí 

Největší a nejpodrobnější marketingový kurz v ČR a SR!

Tento kurz momentálně probíhá.

Do nové vlny se půjde přihlásit v dubnu 2020.

Když jsem šla na mateřskou, pořád jsem zůstala v oboru. Pracuji externě pro jednu TV stanici a přitom jsem s malým doma. I to je kouzlo marketingu.
Míša, 35 letMarketingová manažerka
Když jsme s kamarády zakládali před 18 lety full service agenturu, tak jsem si neuměl představit, že nás to bude tak dlouho živit. Žádná buzerace, jsme 4 společníci a pořád nám to funguje.
Jarek, 42 letMajitel reklamní agentury
Ještě na gymnázium jsem začal dělat brigádu v reklamní agentuře v Brně. Když mi bylo 22, vybrala si mě headhunterka, prošel jsem výběrové řízení a najednou jsem vedl marketing deníku Blesk. Proto věřím ve schopnosti, ne v tituly.
Lukáš, 33 letMarketingový konzultant

3

        kroky

k úspěchu

znalosti + vytrvalost + data